For børn og unge 12-16 år


OPGAVE MANDAG:
Hov, det var ikke meningen!
Om at fotografere med maven

OPGAVE TIRSDAG:
Ind til benet, væk med alt overflødigt
Om at skære verden i stykker

OPGAVE ONSDAG:
Det har jeg aldrig prøvet før
Om at overskride grænser

OPGAVE TORSDAG:
Det kunne vel nok være dejligt
Om at visualisere en forestilling


SLIDESHOW MANDAG:
Introduktion til opgaven: Hov, det var ikke meningen!
Om at fotografere med maven

SLIDESHOW TIRSDAG:
Introduktion til opgaven: Ind til benet, væk med alt overflødigt
Om at skære verden i stykker

SLIDESHOW ONSDAG:
Introduktion til opgaven: Det har jeg aldrig prøvet før
Om at overskride grænser

SLIDESHOW TORSDAG:
Introduktion til opgaven: Det kunne vel nok være dejligt
Om at visualisere en forestilling





Nysgerrig og begejstret, Torild lever i sine billeder, og billederne emmer af liv. Stemning, scenografi, haveri hun nyder at være guide til spændende steder, og på sin egen karakteristiske facon koncentrere sin oplevelse i et enkelt billede med intensitet og skæv horisont. For nok er motiverne genkendelige for de fleste, men oplevelsen altid helt hendes egen. Ungdommeligt, inspirerende fotografi.

I alt hvad Martin laver, går han efter kvalitet, det er ikke kun hans udstyr, der er helt i top. Hans dybt seriøse indstilling, lysten til at prøve det hele og hans altid kritiske sans gør hans fotografi til både blikfang og fantastisk fortælling. Martin har været en fremragende elev, der tog både ris og ros med åben pande. Grunden til en fotojournalistisk kursus er lagt.

Der er dybde i Lauras fotografi, det tilsyneladende tilfældige dækker altid over en stor og vigtig sandhed, og altid handler det om eksistens og identitet. Hvem er jeg, hvad kan jeg, og hvor skal jeg hen? Hun elsker det mystiske, forladte og umulige, og altid handler det om kærlighed. Laura har en visuel modenhed, som giver hendes fotografi et karakteristisk personligt touch af galskab. Hun er eminent til det der med billeder.

Allette er et billedmenneske, de skjulte følelser, ømme fornemmelser og fortrængte frustrationer kommer til udtryk i hendes altid personlige fotografiske kunst. Skrøbelighed og desperation er tilbagevendende motiver, Allette har en sjælden evne til både at vække opsigt og være fortrolig i et og samme billede. At skabe effektfuldt blikfang og skrøbelig sårbarhed. Øvelsen er svær, men nemme løsninger er ikke noget for Allette. Med sit dybe og ofte komplekse billedsprog er Alette godt på vej til en professionel karriere som billedkunstner.

Fantasien er Mathildes store fortrin, hun har blik for det spøjse og iscenesætter morskaben, altid er der i hendes fotografi denne varme lune undertone af godt humør, man føler sig afslappet i hendes billeder. Alvoren bliver aldrig højtidelig, hun er en knag til at fortælle vigtige ting på en afslappet måde og altid handler det om løssluppen frihed.

Der er alvor i Olivias fotografi, altid går hun seriøst til arbejdet, og selvom hun i sine billeder er både fræk og provokerende, går det aldrig ud over seriøsiteten. Olivia er velformuleret, saglig og altid konstruktiv i analyse og kritik. Billedmæssigt sværmer hun for det usagte, det mystiske, tildækkede og uafklarede. Billederne er aldrig anvisning eller svar, men altid påtrængende spørgsmål. Olivia mangler en hel del teknisk kunnen, men kreativitet og visuel modenhed er i top.

Emma stråler af lykke, hun er smækforelsket i både kæreste og fotografi, blusser af selvtillid og gå-på-mod og nyder at blive rost. Og rost bliver hun for sine pangbilleder, altid direkte og utilslørede, veloplagte og intense. Hun elsker at være på motivjagt og nyder, når der er bid. En fin fornemmelse for komposition og stor visuel modenhed gør det oplagt at råde hende til at skabe sig en karriere som dokumentarist, billedkunstner.

Sofia er et udpræget billedmenneske, hendes visuelle evne er veludviklet og hendes billedhukommelse exeptionel. Hun er impulsiv, opfindsom og fuld af lyst og energi. Lader sig let begejstre og er umulig at slå ud, har hun den ene dag lavet noget bras, kommer der den næste en bragende succes. Talentet er stort, Sofia egner sig bare til det der med billeder.

Karlas billedsprog er stramt, stærkt og dybt personligt. Hun er velformuleret sprogligt og visuelt, har altid en mening og altid noget vigtigt at fortælle. At se hendes billeder er som at stå på den yderste kant, man kan ikke komme længere. Tomheden har aldrig været tommere, skønheden aldrig skønnere, og altid er der noget på spil. Farligheden lurer i Karlas kvalitetsbevidste fotografi

Louise er god til at lytte, hun har nemt ved at lære og er glubende interesseret i at blive bedre. Det tog ikke mange øjeblikke for Louise at finde sin kreative side frem, fortælleglæden boblede, og billederne sydede af stemning af farver og sceneri. Hendes veloplagte eksperimenter har givet forbløffende resultater. Louise er blevet meget, meget bedre til både at fotografere og snakke om fotografi.

Tyra er hurtig i replikken, hvor andre grubler for at forstå et billede, er hun altid parat med en kvik analyse. Og hun er hurtig på aftrækkeren, hendes billeder er snapshots af udtryk og situationer, grubleriet overlader hun til os andre. For selvom hun skyder, før hun tænker, så er billederne aldrig overfladiske, men sprækker til livets store spørgsmål, erkendelse og kærlighed.