mandag 27.marts opgaven stilles
fredag 31.marts dialoggennemgang 10-17


WHAT A WASTE

Det begyndte med de krumme agurker, men nu er der så stort et madspild grundet lovgivning og bureaukrati, at græsrødderne er begyndt at røre på sig.

Alt det mad der smides ud, fordi salgsdatoen er overskedet, alt det brød det hele hældes i en kontainer med almindeligt affald, det er et helvede for skraldere, der har brug for det, at stå på hovedet om natten og rode i skrald.
Og så er det forbudt at skralde, det er en syg kultur, der gør det forbudt at genbruge affald, oven i købet kriminelt.

Det betragtes som tyveri at tage ting, der sættes ud til storskrald og det er forbudt at hente ting på genbrugspladsen, også selvom det skal sendes til destruktion. Torskedumt er det at betragte affald som ejendom.

Eller alle de flasker og cigaretter der destrueres, fordi de er blevet beslaglagt af toldvæsnet, burde det ikke gives til værdigt trængende?

Og fiskernes bifangst, sunde velsmagende fisk, der sagtens kan bruges skal smides i havet inden ankomst til havn, ellers vanker der bøder, det er sygt.

At destruere lagre af korn for at holde en mindstepris, det er en syg kultur, når hungersnøden raser i andre lande, markedskræfterne har frit spil og det vil en gruppe bevidste forbrugere godt lave om på.

De har fundet sammen om en fælles mission: WHAT A WASTE som gennem kampagner og aktioner skal stoppe det overdrevne madspild og få fornuften tilbage i erhvervsliv, blandt politikere og engagere den almindelige forbruger til glæde for alle, der har brug for billig mad, sund fisk eller en gammel sofa.

Man vil skyde kampagnen igang med en plakat, der gør opmærksom på problemet, et fotografisk billede, der på en enkel og opsigtsvækkende måde får folk til at se og huske netop det billede og den tekst: WHAT A WASTE

Tanken er man på Facebook og hjemmeside vil kunne hente alle oplysninger om organisationen, se videoer fra deres aktioner og blive motiveret til at gøre sin indflydelse gældende.

Du skal komme med forslag til et plakatbillede, nyoptaget fotografi på højkant, en grafiker vil så sætte tekst på billedet til netop den anvendelse, man vil gøre, annonce, billboard, plakat eller cover.

Den samlede kampagnestab vil på møde 31.marts kl. 10-16 analysere og diskutere de ophængte forslag og udpege et vinderbillede. Hver enkelt forslagstiller vil få mulighed for at forklare og diskutere sit forslag og argumentere for dets kvaliteter.

Aflever ophængt på tavlen et A3-format fotografi højformat 29,7x42cm uden tekst.




mb 24/03/2017